Nagroda Komisji Europejskiej

Konkurs World you like - Świat jaki lubisz
Jeden z trzech FINALISTÓW w klasyfikacji generalnej
ZWYCIĘZCA w kategorii budownictwa
ZWYCIĘZCA w kategorii krajowej

Kiedy: listopad 2013r.

Polska inwestycja została wybrana najlepszym projektem budowlanym w konkursie Komisji Europejskiej „Świat jaki lubisz" promującym praktyczne i oszczędne rozwiązania ekologiczne.

Ogólnoeuropejscy zwycięzcy konkursu, wskazani przez komisję przyznającą nagrody Sustainia zostali ogłoszeni 7 listopada br. w Kopenhadze podczas uroczystej gali. Projekt mieszkaniowy „Dworek Polski" zdobył drugie miejsce w konkursie w kategorii ogólnej, jak również zdobył pierwsze miejsce wśród projektów budowlanych. Firma z podwarszawskiego Zalesia Górnego wygrała również etap krajowy rywalizacji nagradzany kampanią billboardową.
W nagrodzonym projekcie Jury doceniło „ograniczenie zużycia energii przy wykorzystaniu niedrogich technologii połączone z tradycyjną polską architekturą i urbanistyką".

Konkurs jest częścią organizowanej przez Komisję Europejską ogólnoeuropejskiej kampanii kształtującej świadomość społeczną „Świat, jaki lubisz. Z klimatem, który ci odpowiada", której celem jest promocja praktycznych, innowacyjnych i oszczędnych rozwiązań przeciwdziałających zmianie klimatu.

Od jej rozpoczęcia w październiku 2012 r. kampania dotarła do milionów Europejczyków. Jej działania w mediach społecznościowych przyciągnęły 40 000 fanów. Co więcej, kampania zyskała wsparcie przeszło 190 organizacji partnerskich z całej UE oraz kilku znakomitości takich jak np. Sekretarz Generalny ONZ Ban Ki-moon i wielokrotnie nagradzany aktor Colin Firth.

W skład komisji przyznającej nagrody partnera kampanii Komisji Europejskiej – organizacji Sustainia – weszli: Komisarz UE ds. działań w dziedzinie klimatu Connie Hedegaard, były gubernator stanu Kalifornia Arnold Schwarzenegger, była premier Norwegii Gro Harlem Brundtland i Przewodniczący Komisji ONZ ds. Klimatu dr Rajendra Pachauri.

Konkurs kładzie szczególny nacisk na promocję ochrony klimatu w Bułgarii, Litwie, Polsce, Portugalii i Włoszech, dlatego w każdym z tych krajów nagrodzony również został jeden najlepszy projekt klimatyczny. Zwycięzcy krajowi zostali nagrodzeni kampaniami billboardowymi w swoich stolicach, a ogólnoeuropejski zwycięzca otrzymał nagrodę w postaci promocji w Europie.

źródło: Komisja Europejska, Przedstawicielstwo w Polsce 

Nagrody
Facebook